4. Základní informace k životní situaci
Tato situace se týká změny vlastníka vozidla po prodeji, darování, dědictví apod.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba zapsaná v registru vozidel jako dosavadní
vlastník vozidla, nový vlastník a nový provozovatel u převodu vlastnického práva k vozidlu (např. prodej,
darování).
Jednat může i osoba zmocněná písemně provozovatelem nebo vlastníkem vozidla; u přechodu vlastnického práva (např.
dědictví) nový vlastník. Zmocněnec předkládá plnou moc s ověřeným podpisem zmocnitele.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Společná žádost dosavadního a nového vlastníka (provozovatele, není-li totožný s dosavadním nebo s novým vlastníkem) a splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti o zápis změny vlastníka silničního vozidla na kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel (za železničním podjezdem vpravo u nemocnice).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b, přepážka č. 2 - 5
telefon: 572 525 573 - 577
Úřední hodiny:
Po | 8.00 - | 17.00 |
St | 8.00 - | 17.00 |
Pá | 8.00 - | 12.00 |
Objednat se lze přes rezervační systém.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Je třeba předložit:
- doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas, doklad o povoleném pobytu na území ČR)
- doklady a dokumenty stanovené v § 8 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů
- technický průkaz vozidla
- osvědčení o registraci vozidla
- zelenou kartu
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář - "Žádost o zápis změny vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla" je k dispozici na odloučeném pracovišti MěÚ na ulici Revoluční 1023, resp. příp. ke stažení na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost o zápis změny vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
K vozidlu musí být provedena evidenční (příp. technická) kontrola, a to v období posledního 1 roku. Protokol o kontrole není nutné předkládat, pokud jej však máte k dispozici, doporučujeme jej k žádosti přiložit.
Žádost o zápis změny vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla se podává do 10 pracovních dnů ode dne:
- převodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu nebo
- přechodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu nebo nabytí právní moci rozhodnutí soudu v dědickém řízení
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
- Vyhláška č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a uplatňují se na příslušném úřadu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dle § 83 a § 83a zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů, lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.
26. Kontaktní osoba
Veronika
Studničková
Referentka
Telefon:
572 525 577
Email:
Veronika.Studnickova@mesto-uhcz
Petra
Močičková
Referentka
Telefon:
572 525 574
Email:
Petra.Mocickova@mesto-uhcz
Hana
Homolková
DiS.
Referentka
Telefon:
572 525 575
Email:
Hana.Homolkova@mesto-uhcz
Bc. Alexandra
Beránková
Referentka
Telefon:
572 525 573
Email:
Alexandra.Berankova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.03.2023
28. Popis byl naposledy aktualizován
13.03.2023
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno