4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí v souladu s § 13 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti o zápis zániku vozidla na kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel (za železničním podjezdem vpravo u nemocnice).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b, přepážky č. 2 – 5
Tel.: 572 525 573-7, fax: 572 525 595
Úřední hodiny:
Po | 8.00 - | 17.00 |
St | 8.00 - | 17.00 |
Pá | 8.00 - | 12.00 |
Objednat se lze přes rezervační systém.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
-
doklad totožnosti v originále (občanský průkaz, cestovní pas, doklad o povolení k pobytu),
-
technický průkaz vozidla,
-
doklad o ekologické likvidaci vozidla, vydaný oprávněnou osobou, popř. doklad potvrzující zničení vozidla.
-
osvědčení o registraci vozidla a
-
tabulky registrační značky (všechny vydané).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu a zápis zániku silničního vozidla. Formuláře jsou k dispozici na odloučeném pracovišti MÚ na ulici Revoluční 1023 nebo ke stažení na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost o zápis zániku vozidla je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Požádat o zápis zániku vozidla musí vlastník vozidla nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy došlo ke skutečnosti uvedené v bodě 04.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou stanoveny zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Žadatel si po příchodu na registrační místo vytiskne v čekárně (dveře č.219) pořadový lístek a čeká, až se na světelném panelu zobrazí číslo jeho lístku s uvedením čísla přepážky, na které bude jeho žádost řešena. Ke každému úkonu je třeba vyzvednout jedno pořadové číslo.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.
26. Kontaktní osoba
Veronika
Studničková
Referentka
Telefon:
572 525 577
Email:
Veronika.Studnickova@mesto-uhcz
Petra
Močičková
Referentka
Telefon:
572 525 574
Email:
Petra.Mocickova@mesto-uhcz
Hana
Homolková
DiS.
Referentka
Telefon:
572 525 575
Email:
Hana.Homolkova@mesto-uhcz
Bc. Alexandra
Beránková
Referentka
Telefon:
572 525 573
Email:
Alexandra.Berankova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován
22.09.2021
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Při provádění úkonů je možné se nechat zastoupit dle občanského zákoníku.