Zánik silničního vozidla

4. Základní informace k životní situaci
Tato situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, příp. nakládání s ním.
K zániku vozidla dochází, pokud vlastník vozidla nechce dále vozidlo provozovat a předá je provozovateli zařízení ke sběru autovraků, nebo pokud bylo vozidlo zničeno (za zničení se nepovažuje rozebrání vozidla).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba zapsaná v registru vozidel jako vlastník vozidla.
Jednat může i osoba zmocněná písemně vlastníkem vozidla.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace 

Splnění všech požadovaných náležitostí v souladu s § 13 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.


7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace 

Podáním písemné žádosti o zápis zániku vozidla na kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.


8. Na které instituci životní situaci řešit

Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel (za železničním podjezdem vpravo u nemocnice). 


9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit 

Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b, přepážky č. 2 – 5
Tel.: 572 525 573-7, fax: 572 525 595

Úřední hodiny:

Po 8.00 - 17.00
St 8.00 - 17.00
8.00 - 12.00

Objednat se lze přes rezervační systém


10. Jaké doklady je nutné mít s sebou 

Na úřadě předložte:

  • doklad totožnosti v originále (občanský průkaz, cestovní pas, doklad o povolení k pobytu),
  • technický průkaz vozidla,
  • doklad o ekologické likvidaci vozidla, vydaný oprávněnou osobou, popř. doklad potvrzující zničení vozidla.
Předložení dokladu o pojištění vozidla se nepožaduje.
Odevzdejte:
  • osvědčení o registraci vozidla a
  • tabulky registrační značky (všechny vydané).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici 

Žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu a zápis zániku silničního vozidla. Formuláře jsou k dispozici na odloučeném pracovišti MÚ na ulici Revoluční 1023 nebo ke stažení na webových stránkách města.


12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit 
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. 

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost o zápis zániku vozidla je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.


14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu) nebo leasingová společnost.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány 

Požádat o zápis zániku vozidla musí vlastník vozidla nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy došlo ke skutečnosti uvedené v bodě 04.


16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou. 

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

18. Jaké jsou související předpisy 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou stanoveny zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.


20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
 

21. Nejčastější dotazy
Je možné zaniklé vozidlo znovu zaregistrovat?
Ne, zaniklé vozidlo již nelze znovu zaregistrovat.

22. Další informace

Žadatel si po příchodu na registrační místo vytiskne v čekárně (dveře č.219) pořadový lístek a čeká, až se na světelném panelu zobrazí číslo jeho lístku s uvedením čísla přepážky, na které bude jeho žádost řešena. Ke každému úkonu je třeba vyzvednout jedno pořadové číslo.


23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

Ministerstvo dopravy


24. Související životní situace a návody, jak je řešit 

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.


26. Kontaktní osoba

Veronika Studničková
Referentka
Telefon: 572 525 577 Email:

Petra Močičková
Referentka
Telefon: 572 525 574 Email:

Hana Homolková DiS.
Referentka
Telefon: 572 525 575 Email:

Bc. Alexandra Beránková
Referentka
Telefon: 572 525 573 Email:


27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2015


28. Popis byl naposledy aktualizován

22.09.2021


29. Datum konce platnosti popisu

Nestanoveno.


30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Při provádění úkonů je možné se nechat zastoupit dle občanského zákoníku.


Kontakty na odpovědnou osobu

Odbor dopravních a správních agend
Oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023
686 01 Uherské Hradiště
Odpovědná osoba

Veronika Studničková

T: 572 525 577
E: Veronika.Studnickova@mesto-uh_cz