4. Základní informace k životní situaci
Vystavení digitální karty řidiče.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
- oprávněný žadatel o vystavení první karty řidiče
- žadatel, který je držitelem karty řidiče
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání žádosti a doložení níže uvedených podkladů.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žadatel se musí osobně dostavit na kterýkoliv úřad obce s rozšířenou působností k podání žádosti.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel, oddělení registru řidičů a vozidel, Revoluční 1023, Uherské Hradiště, popř. kterýkoliv úřad obce s rozšířenou působností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel
se sídlem ul. Revoluční 1023 v Uherské Hradišti.
Žádost o výměnu karty řidiče se podává na oddělení registru řidičů a vozidel, ve druhém patře vlevo dveře č. 311,
telefon 572 525 565 nebo 572 525 566.
Úřední dny:
pondělí | 08.00 - 17.00 |
úterý | na základě objednávky v rezervačním systému - evidence řidičských oprávnění |
středa | 08.00 - 17.00 |
čtvrtek | na základě objednávky v rezervačním systému - evidence řidičských oprávnění |
pátek | 08.00 - 12.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- platný doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz),
- v případě ztráty OP, potvrzení o odcizení nebo ztrátě + cestovní pas,
- v případě výměny z důvodu konce platnosti či jiného důvodu - kartu řidiče,
- platný řidičský průkaz.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Vyplněný formulář "Žádost o vydání karty řidiče", k dispozici na přepážce.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek ve výši 700 Kč.
Poplatek lze hradit v hotovosti nebo platební kartou na přepážce.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
- lhůta pro vyřízení je do 30 dnů ode dne podání žádosti
- v případě reklamace, odcizení, ztráty (bez změn údajů) je karta k vyzvednutí za 8 pracovních dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Digitální kartu řidiče je nutné převzít osobně nebo prostřednictvím zmocněnce, který se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Tuto životní situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Nařízení EP a Rady EU č. 165/2014 , o tachografech v silniční dopravě
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- vyhláška č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.
26. Kontaktní osoba
Mgr. Aneta
Mikušová
Referentka
Telefon:
572 525 567
Email:
Aneta.Mikusova@mesto-uhcz
Mgr. Marcela
Třetinová
Referentka
Telefon:
572 525 569
Email:
Marcela.Tretinova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.07.2018
28. Popis byl naposledy aktualizován
04.06.2019
29. Datum konce platnosti popisu
V souvislosti se změnou příslušné legislativy.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Po vyzvenutí nové digitální karty řidiče je nutné odevzdat původní kartu nejpozději do 2 měsíců.