4. Základní informace k životní situaci
Profesní způsobilosti řidiče-dále jen PZŘ (PZŘ se od 19.1.2013 se vyznačuje do řidičského průkazu ) se vydá řidiči, který:
- žádá o vydání nového řidičského průkazu za ztracený, odcizený nebo poškozený /aniž by mu propadla platnost posledního školení
- žádá o vydání nového řidičského průkazu za stávající platné osvědčení o profesní způsobilosti řidiče,
- žádá o vydání nového řidičského průkazu po absolvování vstupní školení dle z.č. 247/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisu.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Oprávněný žadatel o výměnu řidičského průkazu s vyznačením profesní způsobilosti.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání žádosti a doložením níže upřesněných dokladů a podkladů.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žadatel se musí osobně dostavit na kterýkoliv úřad obce s rozšířenou působností a podat žádost (žádost se vyplňuje na přepážce).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad, odbor dopravních a správních agend, odděelení registru řidičů a vozidel, Revoluční 1023, Uherské Hradiště, popř. kterýkoliv úřad obce s rošířenou působností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel
se sídlem ul. Revoluční 1023 v Uherské Hradišti.
Žádost o výměnu, nebo vydání PPZŘ se podává na oddělení registru řidičů a vozidel, ve druhém patře vlevo
dveře č. 311, telefon 572 525 565 nebo 572 525 566.
Úřední dny:
pondělí | 08.00 - 17.00 |
úterý | na základě objednávky v rezervačním systému - evidence řidičských oprávnění |
středa | 08.00 - 17.00 |
čtvrtek | na základě objednávky v rezervačním systému - evidence řidičských oprávnění |
pátek | 08.00 - 12.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Je nutné předložit:
- platný doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz),
- v případě ztráty OP, potvrzení o odcizení nebo ztrátě + cestovní pas,
- platný řidičský průkaz,
- pokud žadatel dosáhl věku 65 let doloží i platný lékařský posudek,
- potvrzení o pravidelném školení nebo vstupním školení,
- v případě vydání první PPZŘ, potvrzení o absolvování vstupního školení - "o absolvované výuce a výcviku" a potvrzení o vykonané zkoušce.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o udělení profesní způsobilosti řidiče, ke stažení v sekci Formuláře nebo ji žadatel vyplní přímo na přepážce.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek činí:
- vydání PPZŘ 200 Kč
Správní poplatky jsou stanoveny dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších
předpisů.
Poplatek lze uhradit v hotovosti nebo platební kartou na přepážce.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Jsou-li splněny podmínky pro udělení PPZŘ, vydá do 20 dnů úřad obce s rozšířenou působností PPZŘ.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
PPZŘ je nutné převzít osobně nebo prostřednictvím zmocněnce, který se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Tuto životní situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- vyhláška č. 156/2008 Sb., o zdokonalování odborné způsobilosti řidičů, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel
26. Kontaktní osoba
Mgr. Aneta
Mikušová
Referentka
Telefon:
572 525 567
Email:
Aneta.Mikusova@mesto-uhcz
Mgr. Marcela
Třetinová
Referentka
Telefon:
572 525 569
Email:
Marcela.Tretinova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.07.2018
28. Popis byl naposledy aktualizován
04.06.2019
29. Datum konce platnosti popisu
V souvislosti se změnou příslušné legislativy.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Vyzvednout doklad je možno buď osobně, nebo na ověřenou plnou moc.