4. Základní informace k životní situaci
Vidimace - vidimací se ověřuje, že opis nebo kopie se doslova shoduje s
předloženou listinou.
Legalizace - legalizací se ověřuje, že žadatel o legalizaci listinu před
ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis uznal za vlastní.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Fyzická osoba, která žádá o vidimaci nebo legalizaci.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vidimace a legalizace se provádí na žádost, žadatel se dostaví osobně.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
- Odbor organizační správy a informatiky, pracoviště Informací a podatelny, Masarykovo náměstí 19, přízemí
- Právní odbor, Masarykovo náměstí 19, přízemí vedle Podatelny
Vidimaci a legalizaci dále provádí kterýkoliv krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností, obecní úřad, držitel poštovní licence nebo Hospodářská komora České republiky.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, Masarykovo náměstí 19
Úřední hodiny:
Po | 8.00 | - | 17.00 |
Út | 8.00 | - | 14.00 |
St | 8.00 | - | 17.00 |
Čt | 8.00 | - | 14.00 |
Pá | 8.00 | - | 13.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
V případě legalizace je třeba, aby fyzická osoba, která o legalizaci žádá, prokázala svou totožnost.
Jde-li o občana ČR, je nutno předložit občanský průkaz nebo cestovní doklad nebo řidičský průkaz.
Jde-li o cizince, je nutno předložit průkaz o povolení k pobytu, cestovní doklad nebo průkaz totožnosti občana
členského státu EU.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za vidimaci je 30 Kč za každou i započatou
stránku.
Správní poplatek za legalizaci je 50 Kč za každý
podpis.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
V případě vidimace žadatel listinu, která má být ověřena pořizuje na své náklady, tzn. přinese s sebou kopii listiny, která má být ověřena nebo pořízení fotokopie úřadem uhradí dle Směrnice tajemníka Městského úřadu Uherské Hradiště k provedení zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor organizační správy a informatiky.
26. Kontaktní osoba
Martina
Gryčová
Referentka
Telefon:
572 525 137
Mobil:
605 203 086
Email:
Martina.Grycova@mesto-uhcz
Edita
Tomková
Referentka
Telefon:
572 525 304
Email:
Edita.Tomkova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
26.04.2023
28. Popis byl naposledy aktualizován
26.04.2023