Anketa „Oblíbené turistické informační centrum roku 2019“, jejímž vyhlašovatelem je Asociace turistických informačních center ČR a provozovatelem Vydavatelství KAM po Česku, zná své vítěze. Tím je ve Zlínském kraji Městské informační centrum Uherské Hradiště, na druhém místě pak skončilo Turistické informační centrum Rožnov pod Radhoštěm a na třetí příčce se umístilo Turistické informační centrum Kroměříž
„Kvalitní informační centrum hraje v prezentaci města důležitou roli. První kroky velké části turistů vedou právě sem a prvotní kontakt často ovlivní celkový dojem návštěvníka. Zpětná vazba, jak lidé Městské informační centrum v Uherském Hradišti vnímají, je i pro nás velmi důležitá,“ říká místostarosta Ivo Frolec.
„Práce v informačním centru je velmi různorodá a netýká se jen prostého poskytování informací. Proto nás těší, že naše úsilí ocenilo mnoho místních i turistů a srdečně jim za jejich hlasy děkujeme,“ říká Hana Patková, vedoucí informačního centra. MIC Uherské Hradiště spravuje informační portály, je aktivní na sociálních sítích, aktivně spolupracuje na pořádání turisticky významných akcí regionu, vydává tiskoviny, prodává vstupenky, jízdenky, regionální literaturu i výrobky a vytváří mnoho dalších činností.
Návštěvnost Městského informačního centra stoupla za posledních 5 let o téměř 60%, dnes jej navštíví více než 118 tisíc návštěvníků ročně. Přestože byly prostory Jezuitské koleje navrženy velkoryse, tak v posledních letech velkému počtu návštěvníků přestaly stačit. „Během letošního listopadu prošlo Městské informační centrum proměnou zaměřenou převážně na úpravu uspořádání mobiliáře. Podařilo se zvětšit prostor pro návštěvníka jak na vstupu u informačního pultu, tak v souvisejících prostorech,“ vysvětluje PhDr. Ivo Frolec, místostarosta Uherského Hradiště a dodává: „drobnou úpravou se podařilo více provázat i zázemí a prostory jsou daleko přehlednější.“
Městské informační centrum je zařazeno v nejvyšší kategorii udělovanou Asociací turistických informačních center „A“. „Prostory kapacitně neodpovídající aktuální návštěvnosti byly v posledních letech v procesu certifikace doporučovány ke zlepšení. Věříme, že tímto krokem bylo učiněno maximum,“ shoduje se celý kolektiv Městského informačního centra a nové řešení vítá.