4. Základní informace k životní situaci
Na žádost fyzické osoby vydá matriční úřad k matričnímu dokladu vícejazyčný standardní formulář vyhotovený podle přímo použitelného předpisu Evropské unie
- druhopis matričních dokladů (rodného listu, oddacího listu nebo úmrtního listu) pro osoby narozené, zemřelé nebo osoby, které uzavřely sňatek v obci Uherské Hradiště a částech Mařatice, Jarošov, Rybárny, Vésky, Sady nebo Míkovice a v obcích Podolí, Popovice.
- vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného patrnerství pro osoby, které mají trvalý pobyt na území města Uherské Hradiště.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
- fyzická osoba, které se zápis týká
- člen rodiny fyzické osoby, které se zápis týká (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci a pravnuci), sourozenci a dále zmocněncům těchto osob
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Osoba oprávněná se dostaví na matriku Uherské Hradiště, požádá o vydání matričního dokladu a zaplatí správní
poplatek. O vydání matričního dokladu lze požádat i písemně.
Požádá-li oprávněná fyzická osoba o vydání druhopisu matričního dokladu prostřednictvím zmocněnce, musí
být její podpis na plné moci úředně ověřen.
O vydání vysvědčení oprávní způsobilosti k uzaření manželství nebo vstupu do registrovaného partnerství žádá fyzická
osoba, které se vysvědčení týká.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o vydání matričního dokladu s výcejazyčným standardním formulářem pro použití v rámci EU osobně na matrice nebo písemně.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních správních agend
oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
Úřední dny:
Po | 8.00 | - | 17.00 |
Út | 8.00 | - | 14.00 |
St | 8.00 | - | 17.00 |
Čt | 8.00 | - | 14.00 |
Pá | 8.00 | - | 13.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- průkaz totožnosti žadatele
- popř. písemnost prokazující uplatnění práv fyzické osoby před orgány státu nebo orgány územních samosprávných celků, plnou moc atd.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vydání matričního dokladu s vícejazyčným standardím formulářem pro použití v rámci EU je k dispozici na matrice nebo na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za vydání druhopisu matričního dokladu je stanoven správní poplatek 300
Kč.
Za vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo registrovaného partnerství
500 Kč.
Za vydání vícejazyčného standardního formuláře k matričnímu dokladu je stanoven správní poplatek 100 Kč.
Správní poplatky se hradí při podání žádosti.
Správní poplatky se hradí na matrice.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Matriční doklad s vícejazyčným standardním formulářem je vystaven do 30 dnů ode dne podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1191 o podpoře volného pohybu občanů zjednodušením požadavků na předkládní některých veřejných listin v EU a o změně nařízení (EU) č. 1024/2012
- Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor dopravních a správních agend, oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
26. Kontaktní osoba
Kateřina
Moravcová
DiS.
Vedoucí oddělení
Telefon:
572 525 813
Mobil:
+420
Email:
Katerina.Moravcova@mesto-uhcz
Jitka
Martínková
Referentka
Telefon:
572 525 810
Email:
Jitka.Martinkova@mesto-uhcz
Marcela
Brimová
Referentka
Telefon:
572 525 805
Email:
Marcela.Brimova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2024
28. Popis byl naposledy aktualizován
29.12.2023